Pomysł na biznes. Jak go szukać i przetestować? cz.II
Ten odcinek będzie kontynuacją poprzedniego.
Chciałabym podzielić się z Tobą kilkoma oczywiście wybranymi narzędziami i metodami, które będą być może dla Ciebie inspiracją i które pokazują nieco inne podejście i perspektywę w kontekście weryfikacji pomysłu na biznes.
Początkujący przedsiębiorcy podobno dzielą się na dwie grupy; pierwsza z nich to Ci, którzy – gdy tylko wpadną na pomysł – rzucają się do razu działania; drudzy otwierają dokument tekstowy, snują plany, wizje, myślą i myślą przelewając to w nieskończoność na papier.
Pierwsi z zaangażowaniem i energią robią, co mogą żeby jak najszybciej najszybciej wprowadzić na rynek swój produkt czy usługę. Drudzy poświęcają wiele czasu i wysiłku na tworzenie obszernego biznesplanu zawierającego wszystkie założenia, analizy itd.
Pierwsi nie wiedzą o tym, że już za chwilę przez ich wyobrażenie przejedzie walec drogowy i spowoduje konieczność wprowadzenia zmian, a może nawet wycofania się. Drudzy, pozostając zbyt długo w fazie teorii, planowania i tworzenia biznesu na papierze, dają konkurencji przewagę.
Ale można inaczej. Można skorzystać z Lean Canvas, który jest swojego rodzaju alternatywą dla biznesplanu.